Sprawdź jak pozycjonować wizytówkę w Google i dlaczego warto to robić!

Pozycjonowanie wizytówki Google w Google Maps czy w wyszukiwarce to dość oryginalny, ale bardzo skuteczny sposób na wyświetlanie się użytkownikom szukającym informacji lokalnie. Google kładzie coraz większy nacisk na dostarczanie właśnie lokalnych danych czy informacji lub propozycji firm. Wyświetla dlatego też wizytówki w wyszukiwarce, jeśli szukamy konkretnej usługi czy po lewej stronie na mapach Google w formie listy. W tym elemencie również możemy pozycjonować wizytówkę — tak jak stronę internetową i sprawiać, że gdy ktoś będzie szukał firmy lub marki, nasza wizytówka wyświetli mu się na pierwszych lokatach. Jak zatem pozycjonować wizytówkę Google? Wszystkie szczegóły później.

Dlaczego warto?

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps i jednocześnie w wyszukiwarce Google to bardzo ważna kwestia. Jeśli zadbamy o naszą wizytówkę, będziemy mogli liczyć na wiele korzyści. Dzięki wyższemu wyświetlaniu zyskamy wielu nowych klientów, którzy mogliby nie przeglądać mniej popularnych wizytówek. Będziemy mogli również być polecani przez Google w wyszukiwarce co również zwiększy ruch na naszej witrynie. Dobrze wypozycjonowana wizytówka to także renoma i poprawa wizerunku. Wiele osób widząc nas na czołowych miejscach, uzna, że Google zasłużenie promuje naszą firmę. Pozycjonowanie wizytówki w Google nie jest rzeczą trudną kosztową i wymaga od nas jedynie poświęcenia odrobiny czasu — co za tak wiele korzyści nie jest wygórowaną ceną. Posiadanie i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w Google Maps to też szansa na “prześcignięcie” konkurencyjnych firm. Wiele z nich nie posiada takiej wizytówki, a spora część osób szuka informacji o lokalnych firmach czy usługach właśnie w Google Maps.

Uzupełnienie wizytówki poprawnymi danymi w 100%

Pierwszym i zdecydowanie najważniejszym krokiem pozycjonowania wizytówki w Google, jest poprawne stworzenie i uzupełnienie wizytówki. Musimy zweryfikować nasz adres oraz uzupełnić starannie wszystkie pola w 100%. Tylko kompletne i całkowicie uzupełnione wizytówki są podstawą dalszych działań i uwzględniania na wysokich pozycjach w hierarchii przez Google. W tym celu powinniśmy dokładnie podać kategorię, w jakiej działamy, dane firmy, adres strony www czy inne parametry. Dane “NAP” takie jak telefon, adres itp. powinny być uzupełnione spójnie z tymi obecnymi na witrynie czy w innych miejscach w internecie. Powinniśmy też usunąć wszystkie duplikaty wizytówek w Google i w miarę możliwości podać numer stacjonarny, który jeszcze bardziej przywiązuje nas do danej lokalizacji. Tak poprawnie uzupełniona wizytówka jest podstawą dalszych działań.

Opinie, oceny i komentarze

Kolejnym i jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania wizytówki w Google są opinie oraz oceny. Każda firma posiada możliwość oceniania jej, przez dodanie gwiazdek i napisanie komentarza. Google bierze pod uwagę te dane przy ustalaniu hierarchii wizytówek, gdy dana osoba będzie szukała np. kawiarni w Warszawie czy hydraulika w Poznaniu. Zdecydowanie warto prosić klientów o dodanie 5-ciu gwiazdek i napisanie pozytywnego komentarza. Możemy na niego odpowiedzieć — np. dziękując za wizytę i zapraszając na następne spotkanie. Jeśli otrzymujemy negatywne wpisy, również warto na nie odpowiadać i próbować ustalić przyczynę niezadowolenia klientów. Google sprawdza również naszą aktywność przy odpowiadaniu na komentarze, co może być pewnym zaskoczeniem. Wiele pozytywnych ocen z pewnością zachęci też inne osoby — potencjalnych klientów, aby skorzystali właśnie z naszej firmy, a nie konkurencji.

Materiały wysokiej jakości

Materiały wysokiej jakości w wizytówce Google to kolejny element, który w znaczący sposób wpływa na jej pozycjonowanie. Google w tym względzie promuje wizytówki, które posiadają wiele dobrych jakościowo zdjęć oraz innych materiałów. Doskonałym rozwiązaniem w tej sekcji będzie tworzenie i dodawanie wirtualnego spaceru 360 stopni po naszej firmie. Jest to spacer w stylu Google Street View przedstawiający wnętrze naszego biura lub firmy, a nie ulice. Wykonać możemy go np. zatrudniając rekomendowanego fotografa przez Google. W ciągu kilku dni i w cenie kilkuset złotych, będziemy mogli stworzyć taki spacer szybko i komfortowo. Następnie fotograf wgrać go nam do naszej wizytówki a my będziemy mieli w niej wysokiej jakości materiał. Spacery takie oprócz jednorazowej opłaty za wykonanie nie wymagają dalszych opłat czy wykonywania czynności. Materiały wysokiej jakości na naszej wizytówce Google będą również bardzo przydatne dla potencjalnych klientów. Wielu z nich zastanawiając się nad skorzystaniem z naszej oferty, wybierze ją, gdy przekona się, że mamy np. nowoczesny hotel lub imponującą firmę. Dzięki spacerowi czy zdjęciom będziemy mogli przedstawić się klientom z dobrej strony i uzyskać pozytywny wizerunek.

Spójność danych w internecie

Często pomijanym a niezwykle ważnym elementem jest spójność danych. Warto stworzyć w internecie wizytówki firmy na wielu portalach, dodać link do naszej witryny oraz wszędzie podawać takie same numery telefonów, adresy czy nazwy firm. Dane te muszą się bezwzględnie zgadzać, gdyż Google tylko wtedy będzie promowało naszą wizytówkę. Dane te powinny zgadzać się również z danymi na naszej stronie internetowej czy blogu firmowym.

Szczegóły – Q&A, godziny otwarcie itp.

Dobrym sposobem na pozycjonowanie wizytówki może być również zadbanie o nowe technologie i rozwiązania, jakie oferuje Google. Gdy konkurencja jest wyrównywa w danej branży i lokalizacji, o wyższym umieszczeniu wizytówki mogą decydować detale. Warto wtedy wykorzystać wszystkie możliwości w 100%. Z pewnością będzie to dodatnie krótkiej sekcji Q&A, czyli pytań i odpowiedzi. To popularny i często używany moduł przez użytkowników. Ma on formę rozwijanej listy i pozwala dowiedzieć się wszystkich najważniejszych informacji o firmie. Dobrym pomysłem jest dodanie godziny otwarcia, które będą bardzo pomocne i “pokażą” Google, że nasza wizytówka zawiera wiele danych. Możemy dodać też listę produktów lub linki od rezerwacji terminu, lub wizyty.