Pozycjonowanie Zagraniczne

Pozycjonowanie zagraniczne

Pozyskiwanie klientów spoza rodzimego kraju działalności firmy jest dużą szansą na szybszy rozwój, zwiększanie dochodów oraz umocnienia pozycji na ogólnoświatowym rynku. Właściciele firm często myślą, że najważniejszą kwestią jest atrakcyjna oferta i wysoka jakość świadczonych usług czy oferowanych towarów. Owszem, bez tego na dłuższą metę nie da się obronić, jednak chcąc mieć klientów, trzeba najpierw do nich dotrzeć. W chwili obecnej najważniejszym kanałem jest oczywiście Internet.

Wzrost znaczenia poprzez pozycjonowanie zagraniczne

Potencjalni odbiorcy nie będąc świadomi o istnieniu danej firmy, nie będą mogli stać się jej faktycznymi klientami. Niezbędne w tym przypadku jest posiadanie strony internetowej przynajmniej w anglojęzycznej wersji, ale to jeszcze nie wystarczy. Trzeba sprawić, aby ludzie mogli ją odnaleźć, a tym samym móc się z nią zapoznać. Tu pojawia się moja rola w sprawie pomocy – wspieram klientów w osiągnięciu tego celu, realizując dla nich pozycjonowanie zagraniczne.

Uwzględniam przy tym:

  • rodzaj wyszukiwarki, na której Klient chce się opierać (głównie Google, Bing, Yahoo, Yandex)
  • język domeny,
  • język użytkowników z danego kraju,
  • researchu fraz kluczowych dla danego kraju,
  • cele biznesowe Klienta.

Dzięki tego rodzaju usłudze, strona wspina się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania dla wybranych i opracowywanych haseł, lecz nie na samym polskim rynku i w polskiej wyszukiwarce, ale dla użytkowników zagranicznych. Jest to bardzo istotne, jeśli rynek zagraniczny ma stać się istotnym sektorem odbiorców.

Odpowiedni dobór działań

Duża skuteczność moich działań jest efektem znajomości i stosowania odpowiednich dla tego kierunku metod. Pozycjonowanie za granicą wymaga nieco więcej od tego stosowanego na własnym, krajowym gruncie, dlatego nie wszystkie firmy podejmują się tego zadania. Zamiast uniwersalnych działań, ja dopasowuję je w konkretny sposób do kraju, na który się je kieruje. Warto pamiętać, że chociaż w większości krajów największe znaczenie ma wyszukiwarka Google, to jednak w niektórych sytuacja wygląda inaczej, i wtedy gdzie indziej należy skupić się najbardziej, o ile oczywiście chce się, by pozycjonowanie zagraniczne przynosiło klientów, a nie tylko same pozycje, które mogą być nawet najwyższe, ale jednak nie wynikałoby z tego nic więcej.

Działam na rynkach: Wielka Brytania –  UK, Niemcy – DE