Pozycjonowanie za efekt
Pozycjonowanie za efekt to unikalny model rozliczeń, w którym płatność jest ściśle związana z osiągnięciem konkretnych celów. Agencja SEO i klient ustalają wspólnie jakie cele mają zostać osiągnięte, a płatność za usługi pozycjonowania naliczana jest tylko wtedy, gdy te cele zostaną spełnione. Ten model rozliczenia jest mniej popularny niż model oparty na stałej opłacie, ale ma swoje unikalne zalety. Model rozliczenia za efekt umożliwia płatność tylko za topowe pozycje w wyszukiwarce Google. Niestety często do wybranych fraz kluczowych jest tak duża konkurencja, że firma SEO nigdy nie będzie w stanie zagwarantować konkretnych pozycji.
Skuteczne pozycjonowanie stron polega przede wszystkim na dobrze dopasowanej strategii i komunikacji specjalistów SEO z klientami - często niewielkie zaplecze SEO i dopasowane słowa kluczowe to będzie o wiele za mało, by osiągać wyniki. Wtedy trzeba nastawić się na długoterminowe działanie, a klienci agencji mogą oczekiwać, że ta będzie stale raportować działania. W modelu abonamentowym strona www także będzie stale poprawiać swoje wyniki i choć nie będzie w czołówce wynikach wyszukiwania, efekty także będą wymierne.
Pozycjonowanie stron za efekt - model hybrydowy
W modelu hybrydowym, opłata za pozycjonowanie stron za efekt składa się z dwóch elementów: stałej części abonamentowej oraz dodatkowej płatności zależnej od osiągniętych wyników. Jest to model coraz chętniej wybierany przez firmy, które chcą kontrolować swoje wydatki, jednocześnie płacąc tylko za rzeczywiste efekty pozycjonowania.
Korzyści z takiego modelu są oczywiste. Jest to skuteczne pozycjonowanie, które minimalizuje ryzyko związane z brakiem spodziewanych wyników. Klient płaci tylko wtedy, gdy agencja SEO rzeczywiście osiągnie zdefiniowane cele. Ponadto, agencje SEO zazwyczaj dostosowują swoje strategie do specyficznych celów, co może prowadzić do bardziej efektywnych i ukierunkowanych kampanii. W branży SEO jest to w większości przypadków optymalny model rozliczenia. Pozwala przewidywać koszty i efekty, które będą się z nimi wiązać, jednak nawet w konkurencyjnych branżach agencja seo ma komfort działania. Takie rozwiązanie jest dobre nie tylko dla sklepów internetowych, ale też stron firm działających ogólnokrajowo i lokalnie. Pozycjonowanie za efekt będzie dobrą alternatywą wtedy, gdy słowa kluczowe będą mało konkurencyjne.
Pozycjonowanie za efekt czy abonament miesięczny?
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku SEO oferujemy bardzo szeroki zakres usług wśród których nawet najbardziej wymagający klienci znajdą satysfakcjonujące rozwiązania. Do każdego klienta podchodzimy również w indywidualny sposób, starając się dopasować wszystkie działania do jego potrzeb. Jako doświadcza marka na rynku oferujemy zarówno pozycjonowanie stron internetowych abonamentowe jak i pozycjonowanie z płatnością za efekt w modelu hybrydowym.
Osiąganie wysokich pozycji, a metoda rozliczenia
Pozycjonowanie za efekt zawsze zaczyna się od optymalizacji całego serwisu. Na początku dopasowuje się słowa kluczowe, następnie optymalizuje kwestie techniczne, a to wszystko poprzedzone jest audytem SEO. W tym zakresie jesteśmy w stanie dość klarownie wycenić działania. Jeśli chodzi o dalsze etapy pozycjonowania, po wykonaniu audytu jesteśmy w stanie określić, jak wygląda sytuacja i czy osiąganie w pozycjach fraz kluczowych topowych wyników będzie trudne. Pozycjonowanie za efekt będzie lepszym wyborem przy prostych stronach niemających dużej konkurencji. Niezależnie od wyboru metody rozliczenia, ostatecznie dążymy do jak najlepszych wyników i już po audycie jesteśmy w stanie określić, czego można się spodziewać i w jakim czasie. Nigdy nie stosujemy black hat seo, a techniki spamerskie są nam całkowicie obce.
Pozycjonowanie za efekt wykonujemy zgodnie z wytycznymi specjalistów Google, co sprawia, że serwis buduje stabilnie swoją pozycję. Nie przyspieszamy procesu pozycjonowania tam, gdzie nie da się tego zrobić. W modelu abonamentowym działamy tak samo jeśli chodzi o kwestie wdrażanych działań. Pod tym kątem pozycjonowanie za efekt nie różni się od pozycjonowania ze stałą opłatą.