Pozycjonowanie za efekt
Pozycjonowanie stron za efekt i abonamentowe
– Dowiedz się dokładnie czym są, poznaj różnice i kiedy warto postawić na
pozycjonowanie z płatnością za efekt
Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najpopularniejszych sposobów marketingu internetowego. Dzięki wypromowaniu witryny w wyszukiwarce Google możemy pozyskiwać duże ilości klientów, odbiorców czy reklamować naszą markę w sieci. Warto jednak dokładnie poznać dwa najpopularniejsze typy umów o pozycjonowanie, jakimi są pozycjonowanie za efekt i pozycjonowanie abonamentowe. Poniżej przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje na temat tych strategii współpracy z agencją SEO, podkreślamy zalety każdego typu pozycjonowania i podpowiadamy dlaczego czasami warto wybrać pozycjonowanie za efekt a nie abonamentowe.
Pozycjonowanie stron za efekt
Pozycjonowanie za efekt to sposób pozycjonowania witryny, który rozliczany jest warunkowo. Agencja SEO oraz klient uzgadniają cel, jaki ma zostać osiągnięty podczas pozycjonowania strony internetowej, a agencja otrzyma wynagrodzenie od klienta jedynie wtedy, kiedy osiągnie umówiony cel. Obecnie jest to mniej popularny sposób rozliczania umów o pozycjonowanie niż forma pozycjonowania abonamentowego. W przeszłości jednak był to wiodący rodzaj umów. Przy pozycjonowaniu za efekt klient oraz agencja SEO mogą dowolnie określić cele, jakie mają zostać osiągnięte i jest to jedynie wynikiem porozumienia. Efektami takim mogą być różne cele. Może być to widoczność strony pod konkretnymi frazami na konkretnych pozycjach lub pozyskiwanie konkretnej ilości ruchu organicznego. Celami klientów mogą być również mniej popularne założenia takie jak np. konkretna ilość konwersji czy wyprzedzenie w rankingu wyników wyszukiwania bezpośredniej konkurencji.
Pierwszym plusem pozycjonowania za efekt jest efektywne wydawanie budżetu przeznaczonego na reklamę. Wydajemy go praktycznie jedynie wtedy jeśli osiągniemy konkretny zamierzony cel, a więc jest to w pełni bezpieczne promowanie się w sieci. Pozycjonowanie za efekt eliminuje zatem zagrożenie które jest obecne przy wielu innych sposobach w marketingu internetowego jakim jest przeznaczenie budżetu na reklamę, która nie przyniesie zamierzonego efektu. Nie musimy również samodzielnie wkładać wysiłku w uzyskanie często wymagającego efektu i poświęcać na to dużej ilości czasu płacąc jedynie opłatę za uzyskanie konkretnego celu. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie.
Model rozliczeń agencji SEO pozycjonowana za efekt pozwala również działać niestandardowo i skupiać się na tym celu, który chcemy osiągnąć. Działanie takie nie jest możliwe do wykonania przy pozycjonowaniu abonamentowym, które jest kompleksowe.
Pozycjonowanie abonamentowe
Pozycjonowanie abonamentowe to obecnie najpopularniejszy sposób rozliczania się za pozycjonowanie. Ten rodzaj współpracy polega na podpisaniu umowy o pozycjonowanie na określony czas. Może być to okres kilku miesięcy lub np. popularny okres roku. W tym czasie agencja seo wykonuje konkretne czynności przy witrynie internetowej określone w umowie — w zamian za co klient miesięcznie płaci stałą stawkę abonamentu. Abonamenty mogą być dostępne w różnych wersjach i opiewać na różne sumy. Często możemy również zetknąć się na rynku z możliwością stworzenia własnego abonamentu i indywidualnego zakresu prac wykonywanych przy witrynie.
Pierwszym plusem pozycjonowania abonamentowego jest jego stabilność. Jest to niezwykle ważna zaleta w świecie biznesu, która umożliwia efektywne zarządzanie budżetem przez klientów. Wiedząc ile będziemy wydawali miesięcznie oraz na przestrzeni trwania całej umowy, możemy odpowiednio dysponować środkami.
Drugim plusem w modelu abonamentowym rozliczenia pozycjonowania jest fakt inwestowania w witrynę. Wydawane środki na konfigurację i dostosowanie strony internetowej do wyszukiwarki są wydawane przyszłościowo. Będą one przynosiły profity nawet po zakończeniu pozycjonowania czy jego wstrzymaniu, a wykonane prace pozycjonerskie będą ułatwiały promowanie się poprzez witrynę w przyszłości. Są to bardzo znaczące wartości dodane do pozycjonowania, które otrzymamy poza bieżącym pozyskiwaniem klientów. Pozycjonowanie abonamentowe pomaga również efektywnie prowadzić działania pozycjonujące agencji, która może na przestrzeni całej umowy wykonywać prace w różnym natężeniu.
Różnice pozycjonowania za efekt i abonamentowego
Pierwszą zauważalną różnicą pomiędzy pozycjonowaniem abonamentowym i efektownym jest sposób rozliczania się. Przy opcji abonamentowej będziemy musieli przekazywać konkretną sumę pieniędzy miesięcznie na pozycjonowanie, licząc na osiągnięcie konkretnych wyników. Wybierając pozycjonowanie za efekt nie będziemy musieli wydać środków jeśli nie uzyskamy efektu oraz będziemy mogli w takim wypadku przeznaczyć pieniądze na inne działania lub usługi. Pozycjonując zatem stronę internetową w rozliczeniu za efekt, nie stracimy środków nie uzyskując konkretnych korzyści, a przy pozycjonowaniu abonamentowym będziemy wydawali środki inwestując w witrynę bez względu, jakie efekty osiągnie – co jest korzystne długofalowo.
Pozycjonowanie przy płatności za efekt kierunkuje również prace przy witrynie w stronę osiągnięcia konkretnego celu. Przy pozycjonowaniu abonamentowym, gdzie promuje się witrynę kompleksowo stara się osiągać różne cele i profity jest to dość spora różnica. Jeśli witryna internetowa pozycjonowana jest w opcji za efekt, wszystkie możliwe działania są wykonywane w konkretnym kontekście osiągania celu np. uzyskiwania ruchu na witrynę lub obecności witryny pod konkretnymi frazami w top10. Strona internetowa pozycjonowana za efekt nie będzie za tym tak kompleksową platformą do działań internetowych jak witryna pozycjonowana abonamentowo, ale z kolei pozwoli osiągnąć lepsze efekty dla konkretnego celu.
Pozycjonowanie abonamentowe przeznaczone jest przede wszystkim dla osób, które chcą pozycjonować witrynę długotrwale i reklamować się właśnie w taki sposób. Wybierając ofertę abonamentową osiągną one wszystkie profity i będą mogły promować swoją markę stabilnie. Pozycjonowanie za efekt pomaga z kolei osiągnąć jeden konkretny cel i jest narzędziem do osiągnięcia np. sprzedaży lub zainteresowania konkretnej grupy osób marką.
Różnicą na którą również warto zwrócić uwagę między pozycjonowaniem abonamentowym a za efekt, jest intensywność pracy przy witrynie. Wybierając pozycjonowanie za efekt agencja seo, będzie wykonywała intensywne prace mające na celu jak najszybsze osiągnięcie efektu. Przy pozycjonowaniu abonamentowym, działania pozycjonerskie będą rozłożone w czasie – na przestrzeni trwania całej umowy. Przy pozycjonowaniu za efekt z kolei nasza witryna internetowa — niezależnie od tego czy zapłacimy za prace pozycjonujące, zostanie doinwestowana. Poprawią się jej także siłą rzeczy inne statystyki, a cały proces pozycjonowania za efekt wpłynie pozytywnie na promocję marki w sieci niezależnie od tego, jaki efekt zażyczyliśmy sobie w umowie z agencją seo.
Dlaczego czasem warto wybrać pozycjonowanie za efekt
Pozycjonowanie za efekt stron internetowych warto jest czasem wybierać nie bazując na najpopularniejszym pozycjonowaniu abonamentowym. Decyzji takiej powinniśmy dokonać świadomie, ale kiedy rzeczywiście warto i dlaczego pozycjonowanie za efekt będzie czasami najlepszym rozwiązaniem?
Choć ten typ pozycjonowania nie jest najpopularniejszy, warto wybierać go w niektórych sytuacjach ze względu na efektywne wydanie środków — jeśli np. nie chcemy wydawać dużych budżetów na pozycjonowanie abonamentowe, licząc tylko że osiągniemy sukces. Zlecając również pozycjonowanie za efekt zaufanej i profesjonalnej agencji SEO możemy być pewni uczciwego i rzetelnego pozycjonowania strony internetowej. Zaufana agencja dołoży wszelkich starań, aby osiągnąć cel i wykorzystać wszystkie swoje możliwości by pomóc klientowi.
Pozycjonowanie za efekt to również szybko osiągany cel, na jakim nam zależy. Ogólnie możemy osiągnąć go zarówno pozycjonując stronę kompleksowo w dłuższej perspektywie czasu jak i zlecając pozycjonowanie za efekt. W opcji efektowej pożądany cel, który chcemy osiągnąć jest realizowany w pierwszej kolejności i nie musimy czekać aż zostanie osiągnięty w trakcie kompleksowego pozycjonowania.
Co proponujemy w naszej ofercie?
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku SEO oferujemy bardzo szeroki zakres usług wśród których nawet najbardziej wymagający klienci znajdą satysfakcjonujące rozwiązania. Do każdego klienta podchodzimy również w indywidualny sposób, starając się dopasować wszystkie działania do jego potrzeb. Jako doświadcza marka na rynku oferujemy zarówno pozycjonowanie stron internetowych abonamentowe jak i pozycjonowanie za efekt.
Pozycjonowanie za efekt + stała opłata to oferta kierowana do osób, którym zależy zarówno na osiąganiu konkretnego celu jak i regularnych działaniach pozycjonujących. Dzięki takiemu sposobowi współpracy umożliwiamy kompleksowe promowanie witryny w Google, ale i jednocześnie ukierunkowanie działań na pozyskiwanie ruchu czy widoczność strony w wyszukiwarce pod konkretnymi słowami kluczowymi. W tym modelu rozliczenia, klienci ponoszą stałe koszty pozycjonowania oraz płacą dodatkową opłatę ale jedynie wtedy gdy uda nam się zrealizować wspólnie ustalone cele.
Ceny umów ustalamy z naszymi klientami indywidualnie na podstawie specyfiki branży i słów kluczowych, pod którymi ma być pozycjonowana strona internetowa. Jest to efektywne rozwiązanie pozwalające płacić jedynie za realne działania. Z chęcią odpowiemy na wszystkie najważniejsze pytania. Zapraszamy do kontaktu. Skorzystaj z naszych usług!