xseox marketing

Content Marketing to najlepszy sposób na przyciągnie użytkowników w sieci!

Czym jest content marketing?

Content marketing jest jedną z najbardziej jakościowych strategii marketingowych, dzięki której możemy pozyskiwać odbiorców czy klientów. Opiera się on na publikowaniu ciekawych czy przydatnych treści w sieci. To właśnie dzięki nim odbiorcy szukający informacji mają znaleźć również naszą firmę, która działa w danej branży i skorzystać z naszych usług. Publikując zatem content w kategorii, w której działamy, możemy przyciągać do naszej marki osoby zainteresowane daną tematyką. Strategia ta jest przeciwieństwem agresywnych reklam czy wyskakujących okienek, które bombardują użytkowników sieci. Content marketing polega w dużej mierze na zainteresowaniu odbiorcy treścią oraz budowaniu profesjonalnego wizerunku naszej marki czy rozpoznawalności poprzez publikację contentu. Marketing treści bazuje też na utrzymywaniu regularnych oraz długotrwałej relacji z klientami, którzy będą regularnie powracali, zarówno po same treści, jak i produkty.

Jakie typy treści możemy publikować?

Jeśli zdecydowaliśmy się na wykorzystanie content marketingu, publikować możemy różne treści. Możemy podzielić je na kilka głównych kategorii. Z pewnością podstawową grupą będą treści pisane. Są to np. artykuły, teksty tematyczne, wpisy blogowe, posty czy bardziej zaawansowane e-booki, poradniki, tutoriale, case study itp. Bardzo ciekawym sposobem przyciągania do marki treścią jest wykupywanie artykułów sponsorowanych. Są to testy umieszczane w zamian za opłatą na innych — popularnych portalach internetowych. Oprócz ciekawej treści mają one w sobie link do naszej strony i informacje o naszej marce. Wiele osób czytając takie treści, sprawdzi również naszą firmową stronę www. Drugą grupą contentu są materiały video. Mogą być to vlogi, video poradniki, testy czy inne treści nagrywane bezpośrednio przez nas. Trzecią grupę contentu stanowią zdjęcia. Zaliczać się do nich mogą zwykle fotografie, statystyki, infografiki czy poradniki graficzne. Do bardziej zaawansowanych form contentu należą wirtualne spacery czy zdjęcia i filmy 360 stopni. Są to materiały interaktywne, które możemy przeglądać według własnego uznania podczas odtwarzania. Jeśli zastanawiamy się nad wprowadzeniem nieco oryginalniejszego contentu, jest to bardzo dobra alternatywa dla treści pisanych.

Gdzie publikować content?

Ważnym elementem content marketingu oprócz formy jest również miejsce, gdzie będziemy go publikowali. W sieci istnieje wiele takich miejsc — zarówno darmowych, jak i płatnych. Pierwszym miejscem są social media. Możemy publikować w nich wiele form contentu. Możemy robić to jako marka, dodając swoje prywatne otagowane posty. Możemy też dodawać content na grupach tematycznych czy w ogólnej przestrzeni. Z pewnością wiele osób zainteresuje się nim. Drugim miejscem są fora internetowe. Dodając tam przydatne treści, również możemy liczyć na spory odzew. Za darmo content możemy publikować też na naszej własnej stronie internetowej, jeśli ją posiadamy. Warto w tym celu stworzyć zakładkę z blogiem i dodawać tam regularnie wpisy tematyczne.

Jeśli posiadamy pewne środki, możemy wykupić publikowanie treści w różnych miejscach. Możemy zrobić to na zewnętrznych portalach internetowych oferujących wpisy sponsorowane. Drugim miejscem, gdzie odpłatnie będziemy mogli publikować content, są profile influencerów. Są to osoby z dużym gronem fanów, które w zamian za opłatę umożliwiają dodanie posta lub wpisu. Jest to szczególnie dobry pomysł na takich portalach jak Instagram czy Facebook. Content możemy promować też w płatnych reklamach internetowych. Dystrybuując tak w początkowej fazie kampanii reklamowej treści, możemy liczyć na polecanie treści i darmowe rozprzestrzenianie się ich w późniejszym czasie.

Gdzie zamawiać treści?

Content marketing jest niezwykle ciekawym sposobem promowania się w internecie. Jeśli jednak samodzielnie nie mamy czasu lub nie potrafimy stworzyć treści, możemy je po prostu zamówić. W sieci istnieje wielu specjalistów z poszczególnych dziedzin, którzy w zamian za opłatę przygotują dla nas teksty, grafiki czy video. Treści pisane możemy zamawiać na portalach copywriterskich, dodając zlecenia czy odszukując copywriterów np. w social mediach lub wyszukiwarce Google. Kolejnym miejscem, gdzie możemy zamówić treści do publikacji, są portale ogłoszeniowe i portale dla freelancerów. Znajdziemy tam wiele osób z różnych dziedzin, które chętnie wykonają dla nas dowolny content.

Wszystkie te treści możemy również zamówić, zwracając się ze zleceniem do agencji marketingowej lub interaktywnej. Agencje tego typu posiadają specjalistów, którzy zajmują się tworzeniem contentu lub współpracują z osobami z danej kategorii.

Jakie korzyści daje content marketing?

Content marketing to wiele plusów. Pierwszym z nich jest jakość promocji. Przyciąganie klientów do marki w ten sposób pomaga budować nasz pozytywny wizerunek. Przy takiej formie promocji jesteśmy postrzegani jako profesjonaliści i marki opiniotwórcze. W wielu przypadkach przełoży się to na dokonanie zakupu w naszej marce lub powrocie przez klientów w późniejszym czasie. Sam content marketing nie jest też problematyczny do wykonania, a przeprowadzić taką kampanię może każda osoba — nawet prywatna. Nie musimy też ograniczać się do konkretnych form czy miejsc promocji i możemy wybierać je według naszego uznania czy możliwości. Raz opublikowany content pozostaje również w sieci na bardzo długi czas. Dzięki temu przeznaczając raz środki na taką promocję możemy czerpać profity z treści przez bardzo długi okres.

24 kwietnia, 2020
Copyright © 2020 – 2022 Xseox Marketing. Najwyższy standard pozycjonowania
crossmenu
pl_PLPolski