Profil Marki w Social Mediach – jak go prowadzić

Prowadzenie konta marki w Social mediach — np. na Facebooku to wbrew pozorom dość czasochłonne i trudne zadanie. Podążanie za trendami, zaangażowane odbiorców czy zapewnienie im treści wysokiej jakości z pewnością będzie wyzwaniem dla każdej osoby. Prowadzenie jednak takiego profilu to obecnie konieczność a każda licząca się marka korzysta z tego sposobu reklamy i komunikacji z klientami czy odbiorcami. W dalszej części przedstawiamy ciekawe oraz skuteczne sposoby prowadzenia profili w social mediach i podpowiadamy jak wyróżnić się na tle konkurencji.

Wartościowy i ciekawy content

Niezależnie od tego, czy jesteśmy dużą firmą, cyfrową marką, prowadzimy sklep internetowy, blog czy jesteśmy osobami prywatnymi, zdecydowanie warto zamieszczać wartościowy, przydatny i dobry jakościowo content. Ten element sprawia, że wiele osób będzie odwiedzało nasz profil, trafiało na niego podczas wyszukiwania innych informacji lub będzie wracało w poszukiwaniu większej ilości nowych wiadomość. W tym celu warto używać zdjęć wysokiej jakości np. pobranych z darmowych banków zdjęć, gdzie znajdują się różne fotografie przeznaczone do nieodpłatnego użytku komercyjnego. Możemy również kupować wpisy lub zlecać napisanie treści copywriterom. Jeśli sami tworzymy materiały, warto sprawić, aby poruszały one ciekawe i aktualne tematy. Dobrym posunięciem będzie również prezentowanie materiałów praktycznych i przydatnych, z których będą mogli skorzystać odbiorcy. Jeśli prowadzimy firmę księgową, warto stworzyć poradnik jak samodzielnie rozliczyć pit lub jakie opcje podatkowe wybrać. Osoby, które nawet skorzystają z tego poradnika i nie dadzą nam zarobić w danej chwili, z pewnością wrócą do nas z innymi zleceniami.

Jeśli oferujemy już wartościowy i przydatny content, warto przedstawiać go również w ciekawej formie. Oprócz dodawania wpisów i postów, możemy zamieszczać też infografiki i statystyki, materiały video, zdjęcia 360 stopni, poradniki i tutoriale oraz zamieszczać linki do e-booków oraz szkoleń. Jeśli będziemy oferowali tyle różnych form contentu, z pewnością wiele osób będzie z ciekawością często odwiedzało nasz profil w poszukiwaniu kolejnych oryginalnych treści.

Zaangażuj fanów / odbiorców!

Niezwykle ważny elementem prowadzenia każdego profilu w social mediach jest angażowanie fanów. Istnieje wiele możliwości, aby to zrobić, z których możemy skorzystać. Zaangażowani odbiorcy naszego profilu będą znacznie bardziej przywiązani do naszej marki, a co za tym idzie, będą ją częściej odwiedzać, oraz korzystać z naszej oferty. Aby angażować fanów, warto np. zadawać pytania otwarte lub pytania dotyczące naszej marki np. nt. funkcjonowania czy potencjalnych zmian. Wiele osób z pewnością wypowie się i będzie mogło przedstawić swoje zdanie. Takie zaangażowanie fanów to też ich docenienie oraz sprawienie, że poczują się ważni. Możemy również organizować akcje typu “polub post” lub “udostępnij post”. Kolejnymi metodami angażowania fanów regularne publikowanie materiałów. Wiele osób wiedząc, że np. co poniedziałek publikujemy ciekawostki a co środy poradniki, z pewnością będzie dużo bardziej aktywnie przeglądać nasz profil. Ciekawym pomysłem jest też zorganizowanie wspólnej akcji np. zbiórki na cele charytatywne. Pozwoli wraz z fanami zbliżyć się do siebie oraz zrobić dobrą rzecz jednocześnie.

Webinaria

Aby zaangażować fanów na profilu, warto dodawać oryginalne materiały. Z pewnością takimi są webinaria, które ostatnio zyskują na popularności. Webinaria to spotkania na żywo prowadzone np. w celu szkolenia czy prezentacji produktu lub dyskusji. Możemy zorganizować dla naszych fanów np. webinar tematyczny, zaprosić ciekawego gościa czy podzielić się przydatną wiedzą branżową. Z pewnością przyciągnie to wiele nowych osób do marki i sprawi, że na naszym profilu powstanie bardzo duży ruch.

Gry i konkursy z nagrodami

Bardzo ciekawym sposobem na urozmaicenie naszego profilu w social mediach jest przeprowadzanie gier i konkursów. To zdecydowanie dobre posunięcie, które sprawia, że wiele osób zainteresuje się naszym profilem, który będzie polecany i udostępniany, a wiele osób będzie brało udział w grze. Konkurs może dotyczyć zarówno samej marki, jak i również może nie być związany z naszą firmą czy sklepem internetowym. Warto wybierać zadania, które będą wymagały nieco kreatywność oraz będą efektowne dla osób biorących udział w konkursie. Może być to np. zrobienie ciekawego lub określonego zdjęcia, lub stworzenie pomysłu na nowy produkt itp. Dzięki temu wiele osób zaangażuje się w dany konkurs, a tym samym nawiążemy relację jako marka z wieloma osobami. Warto też podzielić pulę przeznaczoną na narody na większą ilość. Jeśli więcej osób zostanie nagrodzonych lub uhonorowanych, nawet drobnymi prezentami czy upominkami, zyskamy większe grono osób zadowolonych. Należy też zwrócić uwagę na wewnętrzne regulaminy poszczególnych portali społecznościowych. Niektóre z nich mogą mieć wymogi odnośnie organizowania konkursów. Dobrym przykładem jest np. Facebook, gdzie należy wyraźnie zaznaczyć, że nie jest on organizatorem konkursu czy nie możemy wyłonić zwycięzcy w drodze losowania, gdyż będzie miało to znamiona gry hazardowej.

Zaprezentuj siebie i swoją markę!

Bardzo dobrym pomysłem, który z pewnością pozwoli zaprezentować siebie i swoją markę oraz nawiązać bliższy kontakt odbiorcami jest stworzenie prywatnego materiału. Choć nie będzie zawierał on tak naprawdę w rzeczywistości nic osobistego, stworzenie wycieczki z kamerą po firmie lub naszym miejscu pracy czy stworzenie video Q&A będzie strzałem w 10. Dzięki takiemu posunięciu, oraz zwróceniu się prosto, bezpośrednio – niekomercyjnie do swoich fanów czy klientów zyskamy ich sympatię i popularność. Pomysłów na takie nagranie jest wiele i zależą od naszych możliwości. Dodanie takiego materiału z pewnością spowoduje wzrost zaufania do marki oraz lepsze jej odbieranie. Osoby, które zobaczą też, jak wykonujemy nasze produkty czy usługi lub jak prowadzimy nasz sklep internetowy, z pewnością częściej będą korzystały z naszej oferty niż z innych anonimowych marek.

Reklama poprzez artykuł sponsorowany

Sprawdź jak działa, czym jest i czy warto prowadzić tak promocję!

Artykuły sponsorowane to nie często wybierane formy reklamy przez osoby chcące reklamować swoją markę czy sklep internetowy. W wielu przypadkach, są one uważane za zarezerwowane jedynie dla dużych globalnych marek, trudne w realizacji czy skompilowane. W rzeczywistości każda osoba może napisać taki artykuł bądź zamówić jego publikację w serwisie tematycznym o różnej wielkości. W tym tekście przedstawiamy wszystkie zalety artykułów sponsorowanych oraz podpowiadamy, jak działają, czym są i jak je napisać samodzielnie!

Artykuł sponsorowany — tekst tematyczny z reklamą

Artykuł sponsorowany to tekst, który jest wartościowy i merytoryczny oraz zawiera subtelną reklamę naszej firmy. Piszemy go w celu przyciągnięcia i zainteresowania klienta daną tematyką czy branżą. Zadaniem tekstu sponsorowanego jest dostarczenie klientowi lub czytelnikowi wielu ciekawych danych oraz informacji i skłonienie go, aby wszedł na naszą stronę poprzez link umieszczony na końcu tekstu. Artykuły takie w ok. 90% powinny składać się właśnie z neutralnego tekstu, z którego przydatne wiadomości czerpać będą czytelnicy. Jeśli tekst będzie ciekawy, wielu z nich w poszukiwaniu dalszych informacji skorzysta z polecenia naszej firmy i linku oraz przejdzie na naszą stronę internetową czy do e-sklepu.

Reklama w artykułach sponsorowanych powinna być bardzo subtelna i nie zachęcać nachalnie czytelników do przejścia na naszą witrynę. Reklamę taką możemy dodać np. w formie informacji, że dany sklep lub nasza marka zajmuje się sprzedażą konkretnych elementów, jest liderem w branży, lub posiada ciekawe rozwiązania czy bloga o danej tematyce. Podany link i zaproszenie do zapoznania się z kolejnymi treściami nie będą odebrane jako nachalna reklama i to jest właśnie zadaniem artykułu sponsorowanego. Artykuły sponsorowane, możemy również używać jako główną strategię reklamową lub jako uzupełnienie innych działań promocyjnych, co z pewnością nam nie zaszkodzi.

Jakie korzyści odnosimy?

Jeśli będziemy korzystać z reklamy poprzez artykuły sponsorowane, odnosić będziemy wiele korzyści i plusów. Pierwszym takim plusem jest pozytywny odbiór reklamy. Tekst będzie bardzo pozytywnie odbierany przez czytelników — znacznie lepiej niż wyskakujące reklamy graficzne uniemożliwiające korzystanie z serwisu. Wiele osób z chęcią dowie się kolejnych informacji i skorzystaj z linku w tekście. Nasza marka będzie postrzegana również profesjonalnie i pozytywnie. Dużą część czytelników powie, że skoro publikujemy wartościowe treści, to nasza marka jest liderem w branży i zna się na niej bardzo dobrze. Oprócz korzyści wizerunkowych artykuły sponsorowane są też często polecane np. znajomym czy w miejscach branżowych. Dzięki temu możemy liczyć na wirusowe rozprzestrzenianie się tekstu oraz darmową dystrybucję naszej reklamy. Niewiele osób wie, że wiadomość umieszczane na forach czy w social mediach z linkiem do naszej witryny, czy tekstu, pozytywnie wpływa również na pozycjonowanie naszej strony i działa jako link building.

Do korzyści tekstów sponsorowanych możemy zaliczyć jeszcze możliwość ich samodzielnego stworzenia oraz duży wybór agencji marketingowych oferujących tworzenie i publikację takiego tekstu. Dużym plusem, z którego skorzystają nawet najmniejsze firmy, jest efektywność takiej reklamy. Publikując materiał np. o kosiarkach, publikujemy go na stronie tematycznej, gdzie potencjalnie wszystkie osoby są tam zainteresowane daną tematyką. Dzięki temu efektywnie możemy wydać pieniądze na reklamę, bez obawy, że ich część zmarnuje się, gdyż reklama trafi do osób niezainteresowanych nawet wstępnie daną branżą.

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Pierwszymi krokami podczas pisania artykułu sponsorowanego jest wybór tematu oraz stworzenie tekstu w odpowiednim stylu. Temat powinien być dobrany do danej kategorii w ten sposób, aby trafiał do jak największej grupy czytelników — potencjalnych klientów. Dzięki temu zainteresujemy wiele osób w danej branży i zwiększymy prawdopodobieństwo trafienia do odpowiednich osób. Temat warto wybierać też pod kątem aktualnych trendów, aby był przyciągający. Sam artykuł należy pisać prostym językiem, gdyż tekst ma się lekko i przyjemnie czytać. Nie powinniśmy również “lać wody” oraz używać ogólników czy wypełnień. Tylko podawanie konkretnej i przydatnej wiedzy spełni swoje zadanie. Warto napisać zatem krótszy tekst, ale bardziej wartościowy i ciekawy niż długi i pusty wpis, po którym nikt nie zdecyduje się na skorzystanie z naszego linku reklamowego. Artykuł może mieć również różne formy np. tutorialu, poradnika czy jednej z kilku części, które będą pojawiały się, co pewien czas i będą kontynuacją. Artykuł sponsorowany powinien również bezwzględnie być napisany poprawnie gramatycznie, stylistycznie i nie zawierać błędów gramatycznych — co definitywnie obniży naszą wiarygodność w oczach czytelników. Teksty sponsorowane mogą być krótkie lub długie, zawierać grafiki, czy statystyki, które zwiększą jego popularność. Możemy również dodawać inne odnośniki do ciekawych miejsc w sieci, co z pewnością pozwoli zdobyć przychylność czytelników.

Pisać artykuły samemu czy zlecać to zadnie?

Gdy chcemy skorzystać z tej formy reklamy, bardzo często zastanawiamy się, czy tekst napisać samodzielnie. Istnieją dwie możliwości — samodzielne stworzenie artykułu i zlecenie tego zadania agencji marketingowej. Jeśli znamy się na branży i napisanie takiego tekstu nie jest dla nas problemem, możemy samodzielnie wykonać taki tekst i mieć pewność, że zawiera on wszystkie elementy, na których nam zależy. Jeśli nie znamy się na branży, nie mamy talentu pisarskiego lub nie mamy czasu na takie posunięcie, zdecydowanie warto zlecić napisanie tekstu agencji. Cena to ok. kilkudziesięciu złotych plus dodatkowe koszta od kilkudziesięciu do kilkuset za znalezienie portalu tematycznego i jego publikację. Jeśli chcemy maksymalnie zaoszczędzić, możemy tekst napisać samodzielnie oraz odnaleźć też samemu odpowiedni serwis i ustalić jedynie cenę za dodanie wpisu reklamowego.

Wizytówka Google Maps i jej Pozycjonowanie

Sprawdź jak pozycjonować wizytówkę w Google i dlaczego warto to robić!

Pozycjonowanie wizytówki Google w Google Maps czy w wyszukiwarce to dość oryginalny, ale bardzo skuteczny sposób na wyświetlanie się użytkownikom szukającym informacji lokalnie. Google kładzie coraz większy nacisk na dostarczanie właśnie lokalnych danych czy informacji lub propozycji firm. Wyświetla dlatego też wizytówki w wyszukiwarce, jeśli szukamy konkretnej usługi czy po lewej stronie na mapach Google w formie listy. W tym elemencie również możemy pozycjonować wizytówkę — tak jak stronę internetową i sprawiać, że gdy ktoś będzie szukał firmy lub marki, nasza wizytówka wyświetli mu się na pierwszych lokatach. Jak zatem pozycjonować wizytówkę Google? Wszystkie szczegóły później.

Dlaczego warto?

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps i jednocześnie w wyszukiwarce Google to bardzo ważna kwestia. Jeśli zadbamy o naszą wizytówkę, będziemy mogli liczyć na wiele korzyści. Dzięki wyższemu wyświetlaniu zyskamy wielu nowych klientów, którzy mogliby nie przeglądać mniej popularnych wizytówek. Będziemy mogli również być polecani przez Google w wyszukiwarce co również zwiększy ruch na naszej witrynie. Dobrze wypozycjonowana wizytówka to także renoma i poprawa wizerunku. Wiele osób widząc nas na czołowych miejscach, uzna, że Google zasłużenie promuje naszą firmę. Pozycjonowanie wizytówki w Google nie jest rzeczą trudną kosztową i wymaga od nas jedynie poświęcenia odrobiny czasu — co za tak wiele korzyści nie jest wygórowaną ceną. Posiadanie i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma w Google Maps to też szansa na “prześcignięcie” konkurencyjnych firm. Wiele z nich nie posiada takiej wizytówki, a spora część osób szuka informacji o lokalnych firmach czy usługach właśnie w Google Maps.

Uzupełnienie wizytówki poprawnymi danymi w 100%

Pierwszym i zdecydowanie najważniejszym krokiem pozycjonowania wizytówki w Google, jest poprawne stworzenie i uzupełnienie wizytówki. Musimy zweryfikować nasz adres oraz uzupełnić starannie wszystkie pola w 100%. Tylko kompletne i całkowicie uzupełnione wizytówki są podstawą dalszych działań i uwzględniania na wysokich pozycjach w hierarchii przez Google. W tym celu powinniśmy dokładnie podać kategorię, w jakiej działamy, dane firmy, adres strony www czy inne parametry. Dane “NAP” takie jak telefon, adres itp. powinny być uzupełnione spójnie z tymi obecnymi na witrynie czy w innych miejscach w internecie. Powinniśmy też usunąć wszystkie duplikaty wizytówek w Google i w miarę możliwości podać numer stacjonarny, który jeszcze bardziej przywiązuje nas do danej lokalizacji. Tak poprawnie uzupełniona wizytówka jest podstawą dalszych działań.

Opinie, oceny i komentarze

Kolejnym i jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania wizytówki w Google są opinie oraz oceny. Każda firma posiada możliwość oceniania jej, przez dodanie gwiazdek i napisanie komentarza. Google bierze pod uwagę te dane przy ustalaniu hierarchii wizytówek, gdy dana osoba będzie szukała np. kawiarni w Warszawie czy hydraulika w Poznaniu. Zdecydowanie warto prosić klientów o dodanie 5-ciu gwiazdek i napisanie pozytywnego komentarza. Możemy na niego odpowiedzieć — np. dziękując za wizytę i zapraszając na następne spotkanie. Jeśli otrzymujemy negatywne wpisy, również warto na nie odpowiadać i próbować ustalić przyczynę niezadowolenia klientów. Google sprawdza również naszą aktywność przy odpowiadaniu na komentarze, co może być pewnym zaskoczeniem. Wiele pozytywnych ocen z pewnością zachęci też inne osoby — potencjalnych klientów, aby skorzystali właśnie z naszej firmy, a nie konkurencji.

Materiały wysokiej jakości

Materiały wysokiej jakości w wizytówce Google to kolejny element, który w znaczący sposób wpływa na jej pozycjonowanie. Google w tym względzie promuje wizytówki, które posiadają wiele dobrych jakościowo zdjęć oraz innych materiałów. Doskonałym rozwiązaniem w tej sekcji będzie tworzenie i dodawanie wirtualnego spaceru 360 stopni po naszej firmie. Jest to spacer w stylu Google Street View przedstawiający wnętrze naszego biura lub firmy, a nie ulice. Wykonać możemy go np. zatrudniając rekomendowanego fotografa przez Google. W ciągu kilku dni i w cenie kilkuset złotych, będziemy mogli stworzyć taki spacer szybko i komfortowo. Następnie fotograf wgrać go nam do naszej wizytówki a my będziemy mieli w niej wysokiej jakości materiał. Spacery takie oprócz jednorazowej opłaty za wykonanie nie wymagają dalszych opłat czy wykonywania czynności. Materiały wysokiej jakości na naszej wizytówce Google będą również bardzo przydatne dla potencjalnych klientów. Wielu z nich zastanawiając się nad skorzystaniem z naszej oferty, wybierze ją, gdy przekona się, że mamy np. nowoczesny hotel lub imponującą firmę. Dzięki spacerowi czy zdjęciom będziemy mogli przedstawić się klientom z dobrej strony i uzyskać pozytywny wizerunek.

Spójność danych w internecie

Często pomijanym a niezwykle ważnym elementem jest spójność danych. Warto stworzyć w internecie wizytówki firmy na wielu portalach, dodać link do naszej witryny oraz wszędzie podawać takie same numery telefonów, adresy czy nazwy firm. Dane te muszą się bezwzględnie zgadzać, gdyż Google tylko wtedy będzie promowało naszą wizytówkę. Dane te powinny zgadzać się również z danymi na naszej stronie internetowej czy blogu firmowym.

Szczegóły – Q&A, godziny otwarcie itp.

Dobrym sposobem na pozycjonowanie wizytówki może być również zadbanie o nowe technologie i rozwiązania, jakie oferuje Google. Gdy konkurencja jest wyrównywa w danej branży i lokalizacji, o wyższym umieszczeniu wizytówki mogą decydować detale. Warto wtedy wykorzystać wszystkie możliwości w 100%. Z pewnością będzie to dodatnie krótkiej sekcji Q&A, czyli pytań i odpowiedzi. To popularny i często używany moduł przez użytkowników. Ma on formę rozwijanej listy i pozwala dowiedzieć się wszystkich najważniejszych informacji o firmie. Dobrym pomysłem jest dodanie godziny otwarcia, które będą bardzo pomocne i “pokażą” Google, że nasza wizytówka zawiera wiele danych. Możemy dodać też listę produktów lub linki od rezerwacji terminu, lub wizyty.